راه‌های بهتري براي ابراز خشم خود پيدا كنيد!

هر وقت مطمئن شديد كه موقعيت واقعاً ارزش عصباني شدن را دارد و شما می‌توانید كاري كنيد كه شرايط بهتر شود، نکته اين است كه احساس خشم خود را به روش صحیحی ابراز كنيد. اگر با احترام با ديگران ارتباط بگيريد، احساس خشم می‌تواند يك منبع فوق‌العاده انرژي براي تغيير شرایط به نفع شما باشد.

بر آنچه واقعاً شما را خشمگین کرده تمرکز کنید

‎آیا تابه‌حال بر سر يك موضوع بی‌ارزش خشمگین شده‌اید؟ اكثر دعواهای بزرگ از يك مسئله كوچك مانند يك بشقاب شسته نشده يا ده دقيقه دير كردن شروع می‌شود؛ اما هميشه یک‌چیز بزرگ‌تر در پشت این دعوا وجود دارد.

اگر احساس می‌کنید خشم و غضب تان به‌سرعت در حال شدت گرفتن است، از خودتان بپرسيد چه چيز من را این‌قدر عصباني كرده؟ شناسايي موضوع اصلي آزاردهنده به شما كمك خواهد كرد كه احساس خشم خود را بهتر بروز كنيد، اقدامات سازنده‌ای انجام دهيد و به سمت حل مشكل قدم برداريد.

اگر اوضاع وخيم شد كمي كنار بكشيد

اگر كنترل خشم خود را از دست دادید، براي چند دقيقه ( يا هر مدت‌زماني كه طول می‌کشد تا آرام تر شويد) خود را از موقعيت دور کنید. كمي پیاده‌روی سريع يا گوش دادن به موسيقي دلخواه در کنترل خشم شما مؤثر است. احساسات درونی خود را آزاد کنید و با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهید.

راه‌های بهتري براي ابراز خشم

هميشه عادلانه دعوا کنید

اشكالي ندارد اگر از كسي احساس رنجش کنید. اما اگر عادلانه بحث نكنيد، رابطه به‌سرعت از هم می‌پاشد.

جدال عادلانه يعني شما نيازهاي خود را بيان كنيد و هم‌زمان به نيازهاي طرف مقابل نیز احترام بگذاريد.

حفظ رابطه را در الويت قرار دهيد: الويت شما هميشه بايد تقویت و حفظ رابطه باشد نه برنده شدن در مشاجره.

به‌طرف مقابل و نظراتش احترام بگذاريد.

تمركزتان بر زمان حال باشد

در هنگام خشم خیلی راحت می‌توان اتفاقات تلخ گذشته را با احساسات امروز پیوند داد. اما به‌جای نگاه به گذشته و دنبال مقصر گشتن،  بر روی حل مشکل حال تمرکز کنید.

موضع خود را مشخص کنید

اختلافات می‌توانند واقعاً طاقت‌فرسا باشند. پس مهم است در این مواقع سنجيده تصميم بگيريد و ببینید اين مسئله ارزش صرف این مقدار زمان و انرژي را دارد؟ اگر از پیش موضع خود را مشخص کنید و بر سر هر موضوع كوچكي نزاع برپا نكنيد، ديگران برای احساسات شما احترام بیشتری در نظر می‌گیرند.

اهل گذشت و بخشش باشيد

فيصله دادن به مشاجره، اگر شما تمايل يا توان بخشش را نداشته باشيد غيرممكن است.

راه‌ حل صحیح در اجتناب از کینه‌توزی و انتقام نهفته است. اصرار بر تلافی کردن نه‌تنها عواقب خسارت را جبران نمی‌کند، بلکه با تهي و طاقت‌فرسا كردن زندگي به ما آسيب بيشتري می‌زند.

زمان گذشتن از اختلاف را بدانيد

اگر نمی‌توانید بر روی موضوعی با بقیه به توافق برسيد، سعی کنید با نظر جمع، حتی اگر برخلاف عقاید شما باشد، مخالفت نکنید. براي ادامه مشاجره دو نفر لازم است؛ اگر ديديد بحث و دعوا بر روی موضوع به‌جایي نمی‌رسد، فقط مخالفت كنيد و بگذريد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *