با اضطراب هایم چه کنم؟

مقدمه

همه ما در زندگي روزمره خود از واژه اضطراب و دلشوره داشتن استفاده مي کنيم، در اين مقاله قصد داريم شما را با اين کلمه بيشتر آشنا کنيم.
اضطراب عبارت است از يک احساس ناراحت کننده، ترس و يا خطر با منشا ناشناخته که بر فرد مسلط مي شود. نگراني فکري، جزئي از زندگي روزمره است و کمي نگراني و اضطراب ميتواند به تمرکز و انگيزه شما کمک کند. اما اگر اضطراب زياد باشد، شما احساسي از نااميدي به همراه گيجي و همچنين احساس نگراني بيش از حد نسبت به رويدادهاي غيرجدي و معمولي زندگي خواهيد داشت.

حال موضوعي که دانستن آن لازم است اين است که با علائم اضطراب آشنايي داشته باشيم:

  • احساس ناراحتي، بي قراري و تحريک پذيري
  • نگراني بيش از حد
  • ترس دائم از اين که اتفاق بدي در حال وقوع است
  • عدم تمرکز
  • احساسي مثل اينکه همه چيز را فراموش ميکني
  • خشک شدن دهان
  • مشکل در بلع
  • خشونت صدا
  • لرزش يا پرش عضلات
  • ناتواني جنسي
  • گرفتگي عضلات
  • احساس گرفتگي يا پري در ناحيه گلو يا قفسه سينه
  • نفس تنگي و افزايش ضربان قلب
  • سرگيجه
  • عرق سرد و دستان مرطوب
  • خستگي مفرط
  • مشکلات خواب(احساس عدم راحتي در به خواب رفتن و بيدار شدن)
  • سردرد و کمردرد
  • تهوع و اسهال
  • کاهش وزن
  • خواب آلودگي
  • ديدن کابوس
  • بروز اختلال در روابط اجتماعي
  • هراس و فرار از موقعيت

دلایل اصلی بروز اضطراب

  • ترس از مورد تأييد واقع نشدن
  • ترس از ارزيابي منفي
  • ترديد از انجام و عواقب يک عمل
  • نگراني در مورد يک اتفاق ناگوار يا نامشخص
  • ترس از مرگ
  • ترس از دست دادن عزيزان یا شغل
  • ترس از تنهايي
  • و بسياري از موارد استرس زاي ديگر که اگر چنانچه ادامه يابد، مزمن شده و به اضطراب دائم و بيمارگونه تبديل مي گردد که خود يکي از علائم افسردگي است

باتوجه به اهميت اين موضوع تيم روانشناسي ليبرا تصميم بر آن گرفت که با برگزاري يک کارگاه اموزشي در رابطه اضطراب و مکانيسم هاي ناشي از آن، شما دوستان را در جهت آشنايي بيشتر با اضطراب و همچنين آموزش راهکارهاي مقابله با آن ياري کند.

ثبت نام از طریق این لینک قابل دسترسی است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *